+48607733233

©2019 by Michal Klosowicz.

 
  • Michał Kłosowicz

6 SPOSOBÓW NA SZCZĘŚLIWSZE ŻYCIE

Aktualizacja: mar 15


Jak to jest ze szczęściem?

Przychodzi do nas samo? A może jednak, to my je do siebie przyciągamy?


Jestem zdecydowanie zwolennikiem drugiej tezy, zgodnie z tym o czym mówiła, pisała i doświadczała w swoim życiu wyjątkowa Louise L. Hay- nasze myśli wpływają na to co nas spotyka. W dużym uproszczeniu uważam, że jak myślisz, tak masz!

Używając słów: odpowiedzialność, świadomość i kontrola, nie mówię, że moje życie jest zaplanowane od A do Z, a wręcz odwrotnie, jest pełne spontaniczności i wyjątkowych momentów.


Kiedy tylko zdecydujesz się wziąć odpowiedzialność za swoje życie, zobaczysz jak wiele zacznie się zmieniać! Nagle zaczną pojawiać się nowe pomysły, rozwiązania, i nowi ludzie. Wszystko to wydarzy się jeżeli, skierujesz swoje myśli i działania na pozytywne zdarzenia.

Trzymając się uproszczonej zasady "jak myślisz, tak masz" to myśląc o rzeczach pozytywnych, będą się one zdarzały zdecydowanie częściej, niż te mniej przyjemne. Skupiając się na negatywnych aspektach życia "przyciągniesz" kolejne mało radosne sytuacje...


Zmiana sposobu w jaki postrzegamy otaczający świat wymaga skupienia i uważności.

Czas przerwać krąg negatywnego myślenia i skupić się na jego pozytywnej stronie. Nie zachęcam Cię do tego by na każde negatywne wydarzenie dnia codziennego reagować pozytywnie. Dopinguję Cię jedynie do nazywania emocji, które pojawią się w trudnych sytuacjach oraz do ograniczenia czasu, którego potrzebujemy by "stawić czoła" danej sytuacji. To co opisuję, wydawać się może zupełnie abstrakcyjne i nie realne do wykonania w codziennym życiu, a jednak!


Nazywanie emocji, które towarzyszą Ci w stresujących i często nieprzyjemnych sytuacjach pomaga spojrzeć na dane realia z dystansem. Kiedy po kłótni z bliską Ci osobą, nazwiesz emocje, które Ci towarzyszą, zrozumiesz, że w głównej mierze to one przejmują kontrolę nad tym co robisz i jak się zachowujesz w danej chwili.


Ograniczenie czasu "trawienia emocji", to drugi bardzo ważny element.

Często mamy tendencję do pielęgnowania negatywnych sytuacji dłuuuuugo po zdarzeniu, które je wywołało.

Dzięki wcześniejszemu nazwaniu emocji, możesz szybciej przejąć kontrolę nad tym co się dzieje i zażegnać konflikt o wiele sprawniej.

Dla wszystkich niedowiarków proponuję małe ćwiczenie. Przypomnij sobie sytuacje z ostatniego miesiąca, która wzbudziła w Tobie dużo negatywnych uczuć.


> Masz już tę sytuację?

> Świetnie!


Idę o zakład, że jeśli zdarzenie miało miejsce co najmniej miesiąc temu, to teraz oglądałaś/eś je jak stary dobry film. Wydarzenie z Twojej przeszłości nie wzbudza już takich emocji, jak w momencie gdy wszystko działo się "na żywo".

Tak właśnie działają nasze emocje. Zarówno te dobre jak i te mniej przyjemne grają główną rolę "tu i teraz".


Skoro mowa o kontroli „bycia tu i teraz”,to czas na obiecane 6 SPOSOBÓW NA SZCZĘŚLIWSZE ŻYCIE. Psycholog Daniel Carnegie, powiedział, że: "Szczęście nie zależy od warunków zewnętrznych. Zależy ono od warunków wewnętrznych." Zatem piastując mojej życiowej zasadzie "jak myślisz, tak masz", poniżej znajdziesz 6 zasad, których staram się pilnować każdego dnia!


Pięknego i szczęśliwego dnia!

M


#worklifebalance #szczescie #rownowaga #coaching #motywacja #positiviethinking






93 wyświetlenia